Bedrijven groeien elke dag meer en meer en zullen dus ook gebruik gaan maken van nieuwe ontwikkelingen. Zo heb je bij de meeste webshops de keuze om gebruik te maken van een live chat service. Maar waarom is deze ontwikkeling zo belangrijk en waarom maken de meeste bedrijven hier ook gebruik van? Vandaag gaan we de live chat service eens uitgebreid bespreken.

Waarom is het belangrijk?

Klanten zijn uiteindelijk alles wat een commercieel bedrijf wil werven. Het is nou eenmaal een feit dat klanten een goede service belangrijk vinden en dit een grote impact is op de gebruikerservaring van een website. Kwaliteit is een grote term binnen een bedrijf en daar vallen allerlei verschillende normen onder. Hier is klantenservice ook een groot onderdeel in. Het is bewezen dat klanten steeds veeleisender worden wat betreft klantenservice en dit een grote impact heeft op hoe ze denken over bedrijven. Ook heeft dit een effect op of ze terug zullen komen en bijvoorbeeld opnieuw een aankoop op jouw website zullen doen.

Een live chat service zorgt ervoor dat klanten zich meer verbonden voelen met het bedrijf. Communicatie speelt een grote rol, zeker bij de grote bedrijven. Communicatie kan door middel van kanalen zoals telefoon, e-mail, blogs, advertenties en dus ook live chat. Klanten hebben dan ook de mogelijkheid om via verschillende kanalen contact met een bedrijf op te nemen. Toch wordt een live chat het meeste gewaardeerd omdat het erg direct is.

Millennials

Vooral bij de millennials is een live chat service razend populair. Dit wordt door een onderzoek van eDigital bewezen. Mensen tussen de 18 en 34 jaar maken het meeste gebruik van live chat en praten er positief over. Het is dan ook bijna een gevaar om deze mogelijkheid niet te hebben. Dit betekent dat je je klanten kan verliezen aan concurrenten die er wel gebruik van maken. We leven in een tijd dat het erg belangrijk is om bij te benen en te kijken wat de concurrenten doen. Hier moet je rekening mee houden en zelfs aan kunnen tippen, anders raak je je vaste klanten kwijt. Of sterker nog: kan je nooit een vaste klanten database creƫren. En uiteindelijk haalt een commercieel bedrijf het meeste uit het bedrijf door de vaste klanten.

Als je de mogelijkheid hebt om een live chat service te bouwen op je website, doe het! Je ziet wat de voordelen er van zijn en hoeveel mensen het ontzettend waarderen of zelfs onmisbaar vinden.

Vorig artikelJe houdt van je werk, maar soms haat je het…
Volgend artikelHeb jij al een letsel advocaat?
Hoi Eschwin hier, welkom op het blog wat in eerste instantie door mijn ouders is opgezet om mij van de bank te krijgen!! Op dit blog neem ik je mee in mijn wereld van trainen, mooie dingen en online rariteiten

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.